Deffa

Kan alla “deffa”?

Ja, alla kan faktiskt göra något åt sin kropp och även om man kanske inte är ute efter att se ut som en muskelmaskin så kan det vara trevligt att mötas av definierade muskler i spegeln, hellre än daller och ringar. Om du vill deffa så gäller det att du bestämmer dig för att köra på riktigt. Det är ofta det där med att fatta beslutet och köra som ska till för att man ska lyckas. Kom ihåg att det kan ta två veckor innan du börjar njuta av träning och den kost som du måste byta till. Det är aldrig helt enkelt att lägga om livsstil men när du väl börjar se resultaten så kommer du att tycka att det var värt det.

Både män och kvinnor deffar

Idag så är både män och kvinnor intresserade av deffning och det beror inte på att de vill ha stora vällande muskler utan snarare för att lagom deff kan ge en riktigt snygg kropp. Kvinnor kan också få rutor på magen och förutom att man ser bra ut av att deffa så mår man bra av att ha muskler. Här behöver kvinnor kanske mer deff än män med tanke på att saker som graviditeter och födsel leder till försvagade magmuskler och problem med ryggont.

Motivation för att orka

Som sagt i inledningen av den här artikeln så är det enormt viktigt med motivation för att man ska orka med deffningen. Om det är så att du inte är riktigt säker på saken så är det bättre att du funderar lite till. Köp inte gymkort, kettle bell och proteinpulver förrän du är helt redo att deffa loss. Om du är osäker på hur mycket du kommer att klara så kan du lägga upp en plan för en kortare period på 3 till 4 veckor.

Se till att hålla koll på vad som händer med din kropp för när du ser att du faktiskt går ner i vikt så kommer det här att ge mer motivation. Delmål är bra, och det särskilt om du har en hel del bilringar att skala av.

Planera din förbränning

Oavsett hur mycket fett du tänker göra dig av med så ska du se till att ha en god plan för deffningen. Alla kan deffa men det är inte alla som kan ta sig igenom hela deffen. För att du ska lyckas så ska du skapa en plan som passar dig och ditt schema. Börja inte lägga in träningspass sent om natten om du vet att du behöver gå och lägga dig klockan 23 varje kväll. Det är viktigt att deffningen passar din livsstil även om du givetvis kommer att få tänka till och ändra lite i kost och träningsprogram. För att planen ska bli bra så är det smart att ta lite hjälp av någon som vet hur man gör. Kanske har du en bekant som kan hjälpa dig, om inte så kan det vara värt att leja en personlig tränare som kan styra upp din träning på ett sätt som kommer att ge dig max i muskler och bränna max i fett.